Arhetipurile lui Carl Gustav Jung

Reamintim ca atunci cand discutam despre cele 12 Arhtipuri, ne raportam la personalitatile identificate de psihologul Carl Gustav Jung. Acesta a identificat anumite patternuri comportamentale care ne ghideaza fiecare actiune pe care o facem si care se impart in 4 mari Categorii: 

1. MOSTENIRE (The Outlaw, The Magician, The Hero)
2. CONEXIUNE (The Lover, The Jester, The Everyman)
3. STRUCTURA (The Caregiver, The Ruler, The Creator)
4. SPIRITUALITATE (The Innocent, The Sage, The Explorer)

Mostenire (The Outlaw, The Magician, The Hero)

Brandurile din aceasta categorie doresc sa aiba un impact important in lume si sa lase in urma lor o mostenire.

THE OUTLAW – Rebelul
Brandurile din aceasta categorie sunt cele cora le place in permanenta sa provoce lumea, imbratiseaza schimbarea cu entuziasm si cred in libertate, schimbare, revolutie si independenta. 
Aceasta personalitate se aplica cel mai bine in industriile: auto, moto, constructii, imbracaminte, body art.
THE MAGICIAN – MAGICIANUL
Brandurile din aceasta categorie sunt branduri revolutionare, carora le place sa transforme lumea, sa creasca si sa se dezvolte. Sunt brandurile care promoveaza experientele aparte, care isi fac audienta sa spere ca orice vis se poate indeplini daca alegi sa crezi suficient in el.
Aceasta personalitate se aplica el mai bine pentru industriile: entertainment, beauty, sanatate, well-being.
THE HERO – EROUL
Brandurile din aceasta categorie sunt spirite competitve, urasc sa fie pe locul 2. Aeste branduri vor sa demonstreze lumii ca poti realiza orice cu vointa si determinare.
Aceasta personalitate se aplica el mai bine pentru industriile: sport, echipament sau imbracaminte sport, servicii urgente (electricitate, instalatii).
Conexiune (The Lover, The Jester, The Everyman)

Brandurile din aceasta categorie doresc sa fie placute, dorite si admirate de cei din jur.

THE LOVER – INDRAGOSTITUL

Brandurile din aceasta categorie sunt cele carora le place sa fie privite, admirate si iubite de cei din jur. Apreciaza afectiunea, apropierea, frumusetea si tratamentul de covorul rosu. Pun accent pe imagine si le este frica de respingere si ignoranta. 

Aceasta personalitate se aplica cel mai bine in industriile: cosmetice, parfumuri, vin, lenjerie intima, bijuterii, automobile.
THE JESTER – GLUMETUL

Brandurile din aceasta categorie sunt cele carora le place sa se distreze, sa aduca bucurie in vietile celorlalti. Sunt brandurile jucause si pozitive. 

Aceasta personalitate se aplica cel mai bine in industriile: servicii, bere, alimentatie, dulciuri, entertainment, afacerile care au legatura cu copii.
THE EVERYMAN – OMUL COMUN
Brandurile din aceasta categorie sunt cele care se adreseaza intregii comunitati care doresc sa se simta integrate intr-un grup cu valori comune, care promoveaza armonia si prietenia. Sunt brandurile care demonstreaza ca este perfect in regula sa fii un om normal, fara nimic iesit din comun.
Aceasta personalitate se aplica cel mai bine in industriile: mobila, imbracaminte de zi cu zi, supermarketuri, automobile de familie.
Structura (The Caregiver, The Ruler, The Creator)

Brandurile din aceasta categorie doresc sa construiasca ceva in numele lor sau in numele altora.

THE CAREGIVER – INGRIJITORUL

Brandurile din aceasta categorie sunt cele care ii pun pe ceilalti pe primul loc, care are o dorinta imensa de a ii ajuta pe ceilalti. 

Aceasta personalitate se aplica cel mai bine in industriile: sanatate, agentii non-profit, educatie.
THE RULER – COMANDANTUL

Este personalitatea industriilor premium. Brandurile cu aceasta personalitate doresc sa controleze, se ghideaza dupa reguli clare, doresc sa intimideze, promoveaza succesul si prosperitatea. Sunt brandurile care cauta excelenta in orice si doresc sa se impuna in fata celorlalti. 

Aceasta personalitate se aplica cel mai bine in industriile: automobile de lux, bijuterii sau accesorii de lux, hoteluri de lux, orice afacere care promoveaza luxul si bunastarea.
THE CREATOR – CREATORUL

Brandurile din aceasta categorie sunt cele carora le place sa transforme lumea si sa creeze lucruri noi. Au o imaginatie bogata, le place sa vina tot timpul cu idei si solutii, nu doar din punct de vedere digital, ci orice fel de inovatie. Le place sa fie originali si sa aiba libertate in exprimare. 

Aceasta personalitate se aplica cel mai bine in industriile: arta, design, informatie, marketing, content creation.
Spiritualitate (The Innocent, The Sage, The Explorer)

Brandurilor din aceasta categorie le pasa de sanatatea fizica si psihica. Vor sa se simta conectati cu natura si promoveaza starea de bine si linistea interioara.

THE INNOCENT – INOCENTUL

Brandurile din aceasta categorie sunt brandurile optimiste, in cautarea fericirii, care vad binele in orice. Promoveaza simplitatea, optimismul, experientele pozitive si doresc ca toata lumea sa fie fericita cu propria persoana. 

Aceasta personalitate se aplica cel mai bine in industriile: beauty, spa, mancare organica.
THE SAGE – INTELEPTUL

Brandurile din aceasta categorie pun pret pe intelect, cunostinte si educatie. Sunt renumie pentru inteligenta si abilitatile analitice. Sunt brandurile care incearca intotdeauna sa faca descoperiri, sa afle adevarul, sa invete si sa ii invete pe ceilalti, folosesc cuvinte elevate si provoaca audienta sa gandeasca. 

Aceasta personalitate se aplica cel mai bine in industriile: media si news, scoli si universitati, institute, servicii de consultanta, search engines.
THE EXPLORER – EXPLORATORUL

Sunt branduri carora le place aventura si noutatea. Sunt in permanenta in cautare de provocari si vor sa iasa din zona de confort, sa ofere experiente si sa descopere lumea si pe sine. 

Aceasta personalitate se aplica cel mai bine in industriile: echipamente sportive, sporturi extreme, automobile SUV, turism.
Your Action Plan!

Acum ca stii care sunt cele 12 Arhetipuri de brand, cu care te identifici? Un Super Erou gata sa salveze lumea, un Magician care creeaza visuri frumoase, un Explorator gata de noi aventuri? Poate esti un mix de 2 sau 3 Arhetipuri sau te regasesti acum undeva, dar aspiri sa ajungi in alt loc? Sau poate esti confuz si nu stii inca ce te reprezinta?

1. Foloseste Modelul Arhetipurilor ca parte din strategia ta de brand, pentru a te pozitiona in piata in acest moment si pentru a iti trasa calatoria spre ceea ce doresti sa devii in viitor.

2. Uita-te peste cele 12 Arhetipuri prezentate in acest articol si vezi care ti se potriveste cel mai bine.

3. Studiaza exemple ale altor branduri care folosesc acest Model si vezi cu care te identifici cel mai bine.

4. Foloseste Acest Framework in 3 pasi petnru a iti identifica mai clar personalitatea:

Consideri informatia utila si pentru altii? Share it with a friend!
Let's be awesome
together!
Start a conversation with us