Afacerea ta este la inceput de drum si iti doresti mai multe like-uri, comentarii si chiar urmaritori noi pentru paginile tale de Social Media, in special pe Instagram?
E timpul sa folosesti hashtag-urile – un tool 100% gratuit si indispensabil astazi in comunicarea pe retelele de socializare, indiferent de profilul afacerii tale sau tipul de content pe care il promovezi.
Ce sunt hashtag-urile?
Hashtag-urile sunt cuvinte cheie/ grupuri de cuvinte precedate de semnul “#” si reprezinta o modalitate prin care iti poti eticheta tipul de continut. Mecanismul pentru hashtag-uri este simplu: daca adaugi un anumit hashtag (exemplu: #rezist) unei postari, la un simplu click pe respectivul hashtag poti grupa toate postarile publice care contin acel hashtag. Altfel spus, hashtag-urile ordoneaza toate postarile publice care contin anumite cuvinte cheie in acelasi loc, fara a fi nevoie de o pagina speciala.
De ce sa folosesti hashtag-uri?
Daca incluzi hashtag-urile potrivite in postarile tale pe Social Media, vei observa ca in timp vei aduna mai multe interactiuni la postari si vei ajunge la mai multi oameni.
Datorita hashtag-urilor, postarile tale vor aparea in:
- Feed-ul altor persoane (daca persoanele respective urmaresc un anumit hashtag)
- Grupul de hashtag-uri (cand dai click pe un hashtag, te duce la toate cautarile pe respectivele hashtag-uri)
- Pagina de search (Explore Page) si ai sanse sa te vada mai multi oameni.
Cum sa folosesti hashtag-uri?
- Foloseste toate cele 30 de hashtag-uri disponibile.
- Foloseste hashtag-uri atat in limba romana, cat si in limba engleza.
- Foloseste hashtag-uri mici (< 100.000 postari), medii (100.000 – 500.000 postari) si mari (& 500.000 postari) si mixeaza-le
- Foloseste si hastag-uri cu emoji (Exemplu: #rezist)
- Adauga hastag-urile cand postezi, nu dupa ce ai postat
- Adauga hashtag-urile jos, dupa textul postarii, sau chiar intr-un comentariu la acea postare
- Creeaza un hashtag pentru comunitatea ta (Exemplu: #comunitateainobox)
- Foloseste hashtag-uri folosite de nisa ta sau de urmaritorii tai
- Nu folosi doar hashtag-uri utilizate de milioane de ori (Exemplu: #nature are 645.000.000 postari)
- Creeaza-ti propriul hashtag pentru afacerea ta
- Daca nu stii ce hashtag-uri sa folosesti, inspira-te de la o alta afacere similara din domeniul tau (fa un mic research inainte)
- Foloseste hashtag-uri si in story-uri, nu doar in postarile din feed
- Nu folosi hashtag-uri banate (Exemplu: #nudity, #pornfood, #tag4like etc – lista completa cu hastag-urile banate pentru 2021 o poti vedea aici: https://blog.kicksta.co/a-complete-list-of-banned-hashtags-you-should-avoid/).
- Adapteaza hastag-urile in functie de contentul pe care il postezi, dar si de brandul si de nisa ta (Exemplu: daca activezi in domeniul fashion, nu folosi hashtag-uri din alte domenii precum #food si altele)
- Descarca si foloseste aplicatii care sa te ajute cu crearea hashtag-urilor (Exemplu: Leetags – Hashtag Generator, Auto Hash, Smarthash, All-Hashtags).
Cum sa-ti structurezi hashtag-urile?
#-uri brand: propriile tale hashtag-uri cu numele brandului sau numele afacerii tale si/ sau sloganul (daca e relevant pentru afacerea ta, poti crea si hashtag-uri derivate de la numele afacerii – Exemplu: #brand_Timisoara).
#-uri content: hashtag-uri despre poza si/sau mesajul continutului pe care il postezi.
#-uri categorie: hashtag-uri care au legatura cu categoria din care din care fac
parte.
#-uri nisa: hashtag-urile specifice audientei la care vrei sa ajungi.