Unele persoane vor fi atrase de brandul tau, altele nu. Iar asta nu ar trebui sa te ingrijoreze, pentru ca este foarte ok sa fie asa. Nu toti oamenii din piata reprezinta clientul tau ideal. E drept ca la o prima vedere, o audienta generala ar putea sa functioneze pentru brandul tau. Daca esti un business care vinde rochii de seara, ai putea spune ca toate femeile cu un anumit venit ar putea sa cumpere de la tine. Totusi, in majoritatea cazurilor ar trebui sa existe o abordare mai detaliata a publicului tinta.

De ce? Pentru ca, in realitate, un produs poate atrage cumparatori cu nevoi si obiective diferite, iar acest lucru necesita o abordare de marketing si de branding pliata pe acest profil unic.

Your Action Plan!
5 Aspecte pe care sa le definesti atunci cand construiesti avatarul clientului tau ideal

1. Numele avatarului si o poza

Este ideal sa iti privesti avatarul ca pe o persoana reala, nu ca pe un personaj fictiv. De aceea, iti sugeram sa pui un nume real, o poza, poate chiar si o porecla avatarului tau. Astfel ca, atunci cand vei vorbi despre avatar, vei folosi numele lui si vei avea in cap o anumita persoana. De aici, lucrurile vor deveni mult mai reale, iar perceptia ta va fi tot timpul umana, indreptata catre cineva anume. 

2. Elemente socio-demografice clare

Persoana catre care te adresezi are un venit fix, o ocupatie, o locatie. Fii cat mai specific cu astfel de detalii, tinand cont ca ele te vor ajuta sa iti clarifici ulterior pozitionarea brandului. Puterea de cumparare a clientului tau ideal iti va oferi indicatii despre strategia de pret, de exemplu. Observam deseori in profilul clientului ideal, un venit intre 2.000 – 10.000 de lei. Cifrele astea ne ofera indicii clare ca NU exista un avatar, o persoana reala pe care o targetam. Iar de aici se nasc si strategiile ineficiente pe care unele business-uri le dezvolta. 

3. Hobby-uri si interese

Afla ce ii place sa faca in timpul liber, ce citeste, ce urmareste, cu cine se intalneste, ce reclame ii apar, unde isi petrece timpul, ce sfaturi asculta, de unde primeste recomandari. Toate astea iti vor detalia mai bine cine este persoana pe care o targetezi si ce anume isi doreste cu adevarat. 

4. Valori

Care sunt valorile in care crede persoana pe care tu o targetezi? Valorile sunt importante pentru ca poti face match-uri intre promisiunile tale de brand, mesajele tale de brand, valorile brandului tau si cele ale clientului tau. Stim deja de la Cialdini ca oamenii sunt mai predispusi sa fie influentati de persoanele pe care le plac si cu care se aseamana. Astfel ca, atunci cand persoanele pe care le targetezi se identifica cu brandul tau, sunt sanse mult mai mari ca acele persoane sa cumpere de la tine. 

5. Asteptari aspirationale, emotionale si functionale

Identificarea corecta a acestor asteptari te va ajuta sa iti construiesti mesaje de brand autentice, sincere, diferite de cele promotioanale care nu mai transmit absolut nimic si care nu iti vor convinge publicul tinta sa cumpere de la tine. Iar daca faci acest lucru, avatarul tau se va simti ca si cum ii poti ghici gandurile si poti comunica fix pe limba lui. 

Pentru afacerile la inceput de drum, acest proces poate dura timp si poate necesita un research amplu, insa ofera o perspectiva valoroasa asupra nevoilor si motivatiilor audientei tale. Prin identificarea clara a publicului tinta, devine mai usor sa ii captezi atentia, pentru ca nevoile si obiectivele lui sunt puse in centrul activitatii si deciziilor tale.
Consideri informatia utila si pentru altii? Share it with a friend!
Let's be awesome
together!
Start a conversation with us