Therapy Hub
Servicii oferite
Pozitionare in Piata
Personalitatea Brandului
Identitate verbala
Logo Design
Identitate vizuala de Brand
Web Development
Brand Collaterals
Manual de Brand
Studiu de caz

Despre client

Therapy Hub ofera suport si un start in cariera terapeutilor la inceput de drum si doreste sa normalizeze terapia in Romania, prin aducerea domeniului intr-o zona cool si accesibila

Provocare

Desi in multe tari din lume, subiectul de terapie si mindfulness ia amploare, in Romania, terapia este vazuta inca un subiect tabu.Provocarea noastra a fost sa construim un brand care sa schimbe aceasta perceptie in piata si sa atraga terapeutii aflati la inceput de drum, printr-o experienta de brand unica, identitate vizuala diferita si comunicare deschisa cu publicul.

Solutie

Am creat o identitate de brand bold, energica, tinereasca, prietenoasa, inclusiva si fara prejudecati. Am construit un brand pentru oameni care sa transmita incredere, profesionalism si calitate.

Strategie de Pozitionare in Piata

1. Etapa de Discovery, Research si Audit Competitori

Motivati de dorinta de a le iesi totul din prima, majoritatea partenerilor nostri ne spun ca nu stiu de unde sa inceapa atunci cand vine vorba de analiza pietei. 

De aceea, avem un proces clar prin care analizam competitorii din mai multe perspective: pozitionare, comunicare, identitate vizuala sau reputatie in piata. 

Acest proces a ajutat-o mult si pe Simona, partenera noastra de la Therapy Hub. La final, a avut claritate pentru a decide pozitionarea Therapy Hub in piata si pentru a se diferentia de competitori.

2. Avatarul Clientului Therapy Hub, pozitionarea si beneficiile oferite de brand

La intrebarea “Care este avatarul tau” am auzit de multe ori raspunsuri vagi, precum “este femeie, 30 – 45 de ani, casatorita sau divortata”… “toate femeile din Romania pana la urma” 

Aceasta poate fi o abordare, insa noua ne plac raspunsurile de genul “Avatarul nostru este Maria, Priceputa, un terapeut aflat la inceput de drum care isi doreste sa fie pe cont propriu, dar nu are finantele necesare pentru a-si deschide un cabinet”. 

Raspunsile acestea le-am obtinut din chestionarul cu intrebari foarte specifice completat de Simona, precum si din analiza pietei din Etapa 1. 

Astfel, am reusit sa identificam profilul complet al avatarului si asteptarile lui, iar Simona a fost suficient de relaxata sa ia decizii de actiune pentru brand (vezi exemplele de mai jos).

Personalitatea Brandului

3. Arhetipul (Personalitatea) Brandului Therapy Hub

In aceasta etapa, auzim de multe ori “Habar n-am ce e acela un Arhetip!” Raspunsul lung il gasesti intr-un articol scris de noi aici

Raspunsul scurt este umanizarea brandului, pentru a il face real, autentic si credibil. 

Partenera noastra ne-a ajutat sa identificam care sunt toate caracteristicile pe care le are brandul, iar noi am pus cap la cap ce ne-a spus ea si ce am identificat la celelalte 2 etape de mai sus. 

Concluzia? Am ales ca Arhetip Principal – Carer (pentru ca este brandul cu accent pe oameni si grija pentru ei), iar ca Arhetipuri Secundare – Intelept (pentru ca este un brand cu accent pe educatie, informare si dezvoltare) si Entertainer (pentru ca este cool, prietenos, accesibil si nu ezita sa spuna o gluma care sa destinda atmosfera).

Identitate verbala

4. Identitate verbala

Cand vine vorba despre identitatea verbala, toti stim ca in orice business trebuie sa fii politicos, respectuos, calm etc. 

Adevarat. Dar vrei sa fii cu adevarat autentic? Sa oferi claritate echipei tale despre cum ar trebui sa comunice? Sa creezi un sentiment de familiaritate pentru clientii tai si apoi sa te conectezi emotional cu ei? 

Daca iti doresti un business sanatos si un brand diferit, vei raspunde ca partenera noastra, cu DA la toate intrebarile de mai sus. Si iti vei dori sa ai un document cu reguli despre cum comunici, in ce ocazii sau ce cuvinte sa folosesti, pentru ca tu sa comunici pe limba avatarului tau. 

Sa vedem si un exemplu la Therapy Hub: 
Una din asteptarile emotionale ale clientilor este sa li se elimine anxietatea cu privire la deschiderea unui cabinet, administrarea si logistica din spate. Pe un ton empatic, linistitor, personal si informal, un mesaj din partea brandului ar putea suna cam asa: “Stim ca este greu, te intelegem (personal, informal, empatic) si noi am fost acolo (familiar). De aceea ne dorim sa fim langa tine si sa te ajutam (empatic). Iti oferim spatiul (actiune), iar tu esti libera sa te concentrezi doar pe pacientii tai (rezultat fericit pentru terapeut).”

Identitate vizuala

Multa lume considera ca un Logo, o paleta de culori si niste fonturi creeaza un brand. Dar iata prin cate etape importante am trecut pana sa ajungem la identitatea vizuala. Orice decizie grafica pe care o luam, este una in primul rand strategica, in concordanta cu cele de mai sus, pentru ca brandul sa construiasca o poveste unica si autentica, potrivita personalitatii lui.

5. Stylescapes

“Stylescape”, un alt termen care trezeste curiozitate partenerilor nostri, dar si unul din termenii preferati ai echipei noastre de design. 

Stylescape-ul este o colectie de imagini, simboluri, vizualuri, fonturi si culori luate din mediul online sau offline*, care transmit o anumita stare si ajuta la luarea unei decizii privind directia grafica. 

Stylescape-urile de mai jos sunt cele create pentru Therapy Hub, iar cel de-al doilea a fost punctul nostru de referinta pentru identitatea vizuala a brandului, un brand simplu, serios, cu accent pe culori care transmit profesionalism si incredere. 

*Elementele care compun Stylescape-urile nu sunt create de Inobox.

6. Logo

Cu totii stim ca din identitatea vizuala, Logo-ul este cel mai important, pentru ca este primul contact vizual pe care clientul il are cu brandul, iar multi se tem “daca nu imi place prima varianta, ce se intampla?”. Pentru ca am trecut deja prin toate etapele de sus, in acest punct avem o foarte buna intelegere asupra a ce este potrivit pentru brand. Ideile se formeaza oricum pe parcursul procesului, in aceasta etapa doar le punem, vizual, in practica. 

Variantele de jos au fost cele 4 propuse catre Therapy Hub.

Varianta 1: Hidden Message

• Un concept abstract, reprezinta 2 persoane fata in fata, una care vorbeste, una care asculta
• Este un concept modern
• Reprezinta ideile de: conexiune, terapie are
• Este un stil aventuros si creativ
• Stilul acesta de arta poate fi ulterior aplicat si in alte simboluri / ilustratii pe care le vom folosi in materiale

Varianta 2: PSY Symbol

• Sigla reprezinta litera PSY Ψ care reprezinta conceptul de psihologie in greaca
• Simbolul este stilizat
• Reprezinta si ideea de balanta sau echilibru

Varianta 3: Monograma + Hidden Message

• Este un concept simplu, modern
• Reprezinta monograma TH
• Ca simbol ascuns, pe langa literele TH, monograma reprezinta o usa in stanga, iar in dreapta H formeaza niste geamuri – intregul concept reprezinta ideea de cabinet / hub

Varianta 4: Butterly

Partenera noastra, impreuna cu echipa ei, a ales in final Varianta 4: Butterfly.

Mai jos cateva detalii si despre acest concept:

• Fluturele este simbol reprezentativ pentru fragilitate, sensibilitate, libertate si transformare
• Emblema este formata doar din triunghiuri, pentru ca triunghiul are simbolistica de natura spirituala: minte, trup si spirit; trecut, prezent, viitor; mental, fizic, emotional – toate aspectele pe care se concentreaza si terapia
• Stilul grafic este Polyart si va fi ulterior aplicat in toate ilustratiile Therapy Hub.

7. Logo System

Atunci cand finalizam Logo-ul, partenerii nostri vad mai multe variante si formate si ne intreaba “Trebuie sa aleg doar unul?”, “De ce sunt mai multe Logo-uri?”. 

Dar si noi intrebam la randul nostru, “Ce s-ar intampla daca ai avea un fundal verde si ai incerca sa folosesti Logo-urile din dreapta?” Evident, elementele cu verde nu s-ar vedea. 

In functie de complexitatea lui, noi construim Logo-ul pe mai multe variante, formate si culori, pentru a asigura utilizarea optima a acestuia, indiferent de mediul, dimensiunea si culorile pe care se aplica.

8. Design System

Multe dintre branduri folosesc mai multe fonturi, diverse marimi, scriu ba cu litere mici, ba cu litere mari, folosesc si combina culori nepotrivite. Toate aceste lucruri creeaza o “galagie” vizuala, un inamic real al brandului. 

In procesul nostru am selectat paleta de culori potrivita pentru brand (culori moderne si cool, dar care transmit profesionalism) si am creat un Set de reguli de folosire a Fonturilor, pentru a avea uniformitate, claritate vizuala si lizibilitate.

9. Autenticitate

Autenticitate. Am repetat acest cuvant in mai multe randuri. Dar care sunt deciziile grafice pentru a crea autenticitate, pe langa Logo? 

Triunghiul, simbolul Therapy Hub si stilul Polyart au stat la baza intregii identitati vizuale. Pastrand acelasi stil, brandul reuseste sa creeze familiaritate in piata, sa se diferentieze si sa se conecteze cu audienta.

Brand Application

Evident, si perfect normal, atata informatie poate fi coplesitoare pentru unii sau super exciting pentru altii. Dar cu totii doresc sa stie “What’s next?” Cum putem aplica tot ceea ce stim si ce am creat pentru brand? 

Simplu! Decidem impreuna cu clientii care sunt materialele si mediile pe care vom aplica identitatea de brand. Ne folosim de toate regulile pe care le-am stabilit si de toate elementele grafice, pentru a transmite personalitatea brandului.

Website

Impreuna cu partenerii nostri de la Therapy Hub, am stabilit sectiunile site-ului si am construit mesaje cu care audienta rezoneaza. Am aplicat paleta de culori si ne-am folosit de simbolurile si ilustratiile create, pentru a diferentia brandul.

Online Ads / Postari

Orice inceput este anxios, la fel este si prima postare din mediul online, sub noua identitate. 

Realizam diverse tipuri de vizualuri, pentru a acoperi o plaja cat mai mare de subiecte pentru brand (oferte promotionale, postari educative, testimoniale, postari de engagement, evenimente). Stabilim impreuna cu partenerul ce tipuri de postari ar avea nevoie, dar si formatul potrivit (postare, story, reclama Google). 

Astfel, cream pentru parteneri template-uri pe care sa le foloseasca in viitor. Ii ajutam sa aiba uniformitate vizuala, sa reduca timpul, pentru ca template-urile sunt usor de customizat, sa nu mai fie anxiosi pentru ca vizualurile sunt deja create si nu e nevoie de idei grafice noi, cel putin la inceput.

Offline / Locatie

Toate brandurile doresc (si e foarte sanatos asa) ca identitatea vizuala sa fie aplicata si in mediul offline, de la materialele de papetarie, uniformele angajatilor, pana la amenajarea locatiei. 

In cazul Therapy Hub, pe langa spatiul primitor si atmosfera prietenoasa, specifica Arhetipului Carer, la fel de importante sunt elementele din zona Arhetipului Intelept si Entertainer. Astfel ca una dintre deciziile partenerilor nostri a fost sa amenajeze locatiile cu tablouri si afise educative, din domeniul terapiei sau mesaje pozitive si optimiste care sa ofere o stare de bine clientilor si pacientilor.

Brand Collaterals

Fiecare brand este diferit si de aceea si necesitatea crearii materialelor de brand este diferita. Poate un brand isi doreste un meniu, sau alt brand isi doreste design pentru amabalaje, cutii sau etichete. 

Stabilim impreuna cu partenerul care sunt materialele pe care trebuie sa le cream impreuna si continuam procesul de creatie, astfel incat clientul sa ia contact cu brandul cat de des se poate.

Manual de Brand

Atunci cand vin colegi noi sau brandul angajeaza o agentie care sa se ocupe de promovare si care sa comunice in locul brandului, e nevoie ca toti sa se regaseasca pe aceeasi pagina, din punct de vedere strategic, verbal si vizual. 

Colegii de la vanzari trebuie sa stie care este pozitionarea brandului, pe ce beneficii se axeze pentru a indeplini asteptarile avatarului, dar si ce cuvinte sa foloseasca pentru a il atinge la nivel emotional. Colegii de la grafica trebuie sa cunoasca anumite reguli de design, pentru a avea uniformitate vizuala. 

Managementul trebuie sa isi aminteasca de misiunea, viziunea brandului, dar si de personalitatea lui si sa identifice oportunitati de motivare a echipei. 

Pentru astfel de situatii, construim un Manual de Brand care cuprinde toate informatiile despre brand si reguli pentru toata echipa. Astfel ca toti vor avea claritate despre cum sa se poarte, cum sa comunice si ce sa comunice, iar brandul va ramane autentic, atat in interiorul, cat si in exteriorul organizatiei.

Esti la un Click distanta de Brandul lacare ai visat dintotdeauna!

Next Project
AMANET CASHBOOK