Asta își propun și cei de la Data Reportal prin infograficele lor – să ne arate care sunt schimbările și noile trenduri de consum. 

De la timpul petrecut pe social media, până la cerințele specifice pentru branduri, haide să vedem împreună care sunt oportunitățile pentru afacerea ta!

Highlights pentru România:

Ce facem pe Internet

Timpul de stat pe Internet și pe social media a scăzut, dar a crescut numărul de noi utilizatori. Asta înseamnă că putem ajunge la mai mulți oameni, dar într-un timp mai strâns.

Folosim internetul cel mai des pentru:

  • a găsi informații (73,1%),
  • a ține legătura cu prietenii (68,1),
  • a învăța cum să facem lucruri (60,9%)
  • a analiza produse și branduri (56.5%)

Accesăm internetul cu preponderență de pe telefonul mobil în proporție de 96,1% (important ca site-urile noastre să fie mobile friendly), dar navigarea pe internet se face de pe ambele device-uri. Chrome este cel mai utilizat browser, iar Google este cel mai utilizat motor de căutare.

Cele mai accesate aplicații și site-uri sunt cele de mesagerie (97,2%), social media (96,7%), motoare de căutare (93,7%), email (72,1%), maps, parking or location (63,8%).

Căutăm informații pe motoarele de căutare în fiecare lună (93,7%). Informații despre produse și branduri le găsim pe social media (40,4%).

Important e să nu pierdem din vedere cele două surse de informare nici în 2024, cu potențial de creștere pe rețelele de socializare.

Ce facem pe social media

Stăm pe social media pentru: conexiunea cu prietenii și familia, să ne petrecem timpul liber, pentru a rămâne mereu la curent (FOMO), să citim povești noi, să găsim inspirație pentru ce să facem sau ce să cumpăm, să găsim conținut în general, să găsim produse pe care să le cumpărăm.

Social media devine un loc de căutare la fel de serios ca și Google și trebuie luată în considerare dacă vrem să ne creștem afacerile. Prezența pe social media ne oferă posibilitatea să fim mai aproape de consumator, să creăm o legătură cu el și să întreținem o comunitate. Urmărim conturi ale apropiaților, conturi de celebrități precum: actori, comedianți sau artiști muzicali. Nu departe de top, urmărim companii și branduri de la care am cumpărat și branduri de la care am cumpăra, mai mult decât urmărim influenceri.

  • Facebook încă este relevant și generează trafic mare spre propriul site
  • TikTok ne acaparează atenția cu 32h petrecute în aplicație

Ce facem pe mobil

Descărcăm aplicații și le folosim pentru divertisment, dar și pentru plăți online (34,1%) și cumpărături online de pe mobil (37,3%).

Ce cumpărăm online

Cumpărăm un produs sau un serviciu online, facem cumpărături de rutină și comparăm prețurile.

Ne interesează să cumpărăm electrocasnice, îmbrăcăminte și mâncare.

Ne lăsăm influențați în procesul decizional de:

  • livrarea gratuită sau în următoarea zi
  • politica de retur clară și ușoară
  • de cupoane, reduceri și puncte de fidelitate

Ce fac brandurile în mediul digital

Descoperim brandurile prin intermediul motoarelor de căutare și prin publicitate: de la TV, din outdoor, de pe social media sau din seriale și filme.

SEO rămâne în continuare o practică esențială în aducerea de trafic pe site, iar publicitatea pe toate canalele îți asigură vizibilitatea și memorabilitatea. E important să înțelegem că analiza de brand reprezintă o parte esențială din procesul decizional.

Dacă vorbim strict de mediul digital, analizăm brandurile, din nou, prin motoarele de căutare, prin intermediul recomandărilor și părerilor, dar și prin intermediul rețelelor de socializare.

5 idei cu care să rămânem:

  • Stăm pe internet ca să ne informăm și să ținem legătura cu apropiații. Facem asta de pe telefon în cea mai mare parte.
  • Google este principalul motor de căutare.
  • Stăm pe social media pentru legătura cu apropiații. Facebook încă este aplicația preferată a românilor și distribuie cel mai mult trafic către propriul site.
  • Telefonul este utilizat și pentru plăți sau achiziții online. Cumpărăm electrocasnice, articole vestimentare și mâncare. Pentru noi contează extra beneficiile pe care ni le pot oferi brandurile precum: livrare gratuită și/sau rapidă, politică de retur clară și ușoară, dar și cupoane, reduceri sau puncte de loialitate.
  • Ne informăm înainte de a cumpăra un produs sau de a folosi un serviciu de pe Google, de la prieteni și din social media.
Consideri informatia utila si pentru altii? Share it with a friend!
Let's be awesome
together!
Start a conversation with us